Wat is er aan te doen als je regelmatig een puistje IN je neus hebt?

Heb dit regelmatig en dit is een zeer onplezante plek om een puistje te hebben :-(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.3K

Antwoorden (4)

Als het net aan de binnenkant zit zou je met een beetje clearasil in kunnen wrijven en schoon houden. Doordat de neus een bron van bacteriën is, is het gevaar op ontstekingen daar groot.

Kan het zijn dat je neusharen met een pincet eruit trekt? Want dan is dat de reden voor het ontstaan van de puistjes op deze plek. Het niet trekken van neusharen, maar het afscheren zorgt voor vermindering.

Toegevoegd na 4 minuten:
Verder gaat het puistje vanzelf wel weg en moet je er niet teveel aan zitten. Uitknijpen kan voor verergering zorgen omdat er veel bacteriën in de neus zitten. Als het erg ontstoken is zijn er ook desinfecterende neusdruppels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral niet aan peuteren. Je weet niet welke bacterie erin of aan jouw vinger kan zitten en wat die doet als de boel gaat ontsteken. Een neus is een plekje waar wel risico's aanzitten als infectiepoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak ligt het aan de weerstand van de mens als men
steeds terugkerende furunkels of puistjes krijgt op
diverse plaatsen.
De neus schoonhouden en niet knoeien in het orgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan zijn dat je weerstand lager is en denk ook aan diabetes, laat je bloedsuiker eens testen,plas je veel,heb je veel dorst,val je meer af?